A Zónában


A TÖRTÉNET

A S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat eseményei:

2012-ben egy Lövész (Strelok) becenevű stalker megfejti az Agyperzselő, egy hatalmas, az emberi agy elpusztítására képes adóberendezés rejtélyét, és kikapcsolja azt. A stalkerek tömegesen
indulnak a Zóna középpontjába; egyesek a legendás képződmény-aranybányát, mások pedig nem kevesebbet, mint magát Kívánságteljesítőt keresik.

Több évvel a csernobili katasztrófa után a Zónában több, a szovjet állam által kezdeményezett titkos kutatási projekt vette kezdetét. Különféle létesítmények épültek, vagy elhagyatott katonai bázisok,
a csernobili erőmű 4-es reaktorjában és a Szarkofágon belül. Ezek a kísérletek elsősorban az elme különféle aspektusait kutatták, többek között például az extraszenzoriális percepciót, és szándékoztak megalkotni valamilyen formában egy összegyűjtött emberi tudatot. Ez volt a „Collective Consciousness” („Kollektív Tudat”) projekt.
Sidorovich, a helyi kormány megbízott kerül a Zóna felügyeletének élére. Fő feladatai, hogy tárgyalásokat folytasson a katonaság és a szolgálat között, tudósok munkáját segítse, ellenőrizze.

FRAKCIÓK

STALKER

A stalkerek (más néven ’’Loner-ek’’) külön csoportot alkotnak, egyedül fedezik fel a Zónát. Nem tartoznak más frakciókba és semlegesek a többi felé. Busás pénzkeresési lehetőség miatt jönnek a Zónába. Általában egyedül bolyonganak vagy teljesítik a rájuk bízott feladatokat, azonban néha kisebb csoportokba verődnek.
Dresscode: Felszerelésük kötelező darabja a hátizsák, kapucnis kabát, pulóver. Kerülik a terepmintát, bár vannak kivételek.

 

MILITARY/KATONASÁG

Sorozott katonák az ukrán hadseregből, a Zóna határait védik. Korlátozott képességekkel bírnak, de az egyik alegységük, a katonai stalkerek, speciális feladatokat is el tudnak látni. Néhányan hajlandók üzletelni a stalkerekkel. Készleteik bizonyos időközönként töltődnek. A kormány küldöttje, Sidorovich bérezi őket.
Dresscode: Orosz katonai minták, és hozzá tartozó mellények. Ha lehet legyen minél inkább oroszosabb, de természetesen nem gond ha más mintákkal bíró felszerelésed van, de akkor az legyen egységes.

 

ZSOLDOS

A Zsoldosok frakciója egy a Zonában tevékenykedő elit magánhadsereg akiknek a bázisát és konkrét ügyfeleit
a legszigorúbb titoktartás övezi…
A Zsoldosok hidegvérű profik, akik felajánlják katonai szolgálataikat azoknak akik megtudják ezt fizetni. Olyan ex-kommandósok,kiugrott specialista ügynökök, elit testőrcégek volt alkalmazottai, esetleg profi gerillák akik pénzre méghozzá nem kevés pénzre váltották “szakképesítésüket”.Tagjaikat szigorúan megválogatják, mind mentálisan mind fizikálisan megterhelik már a felvételi procedúra során is, a feladatok amelyeket ezeken a “szintfelmérőkön” teljesíteni kell sokakat eltántorítanak mert még a tapasztalt profiknak is nehézséget jelentenek. Kitűnő fizikai és mentális kondíciójuknak hála, és azoknak az egyedi képzéseknek amit a Zónán kívüli világ harcterein szereztek a Zsoldosok szinte mindenféle fegyveres ellenállást le tudnak győzni, de legalább is meg tudnak törni, bevetve vagy az óvatos taktikázást, vagy a precíz katonai műveleteket és a drága és minőségi felszerelésüket. Egyetlen hátrányuk a harcban, hogy nem ismerik a Zónát olyan szinten mint a Loner-ek….
Tőlük távol áll a fanatizmus, ők pénzért teszik amit tesznek, és a szerződéseiket mindig betartják hiszen megbízóik a legtöbbször befolyásos és gazdag emberek esetleg vállalatok… A kuncsaftokkal ezért mindig előzékenyek, főleg ha van elég pénzük, hiszen ha elterjed a híre, hogy megbízhatatlanok, akkor ugyan ki alkalmazná őket utána, az egyéb következményekről mér nem is beszélve…
Az viszont hogy a munkát hogyan végzik el az már változó és csoportja ill. embere válogatja – lehet, hogy mindenkit halomra ölnek, és hullahegyeket hagynak maguk után- , de az is, hogy csak 1-2 zavarodott és kábult ellenfél meg egy eltűnt tárgy/artifact mutatja,hogy ott jártak, de nem hal meg senki….
Dresscode: katonai ruházat, sisak, maszk (gázmaszk) 2 fegyver
Mentális és fizikai szintfelmérés! (pl.: sárban kúszni, miközben üvöltöznek veled)

 

DUTY/SZOLGÁLAT

Egy militarizált csoport, akik szigorú fegyelemben, szabályok szerint élnek a Zónában. Elsődleges feladatuk a világ megvédése a fertőzött területektől, továbbá megpróbálják megakadályozni a kereskedelmet a külvilággal. Állítólag minden általuk talált relikviát átadnak a tudósoknak. Gyakran szerveznek rajtaütéseket a Zónában élő mutánsokon. A stalkereknek is hajlandóak segíteni problémáik megoldásában. A frakció tagjai már régóta ádáz háborút vívnak a Freedommal. A stalkerek csatlakozhatnak hozzájuk.

Dresscode:fekete ruházat, ajánlott a fekete taktikai mellénnyel.

 

воля

Azok az anarchisták és fenegyerekek, akik azért harcolnak, hogy a Zónában bárki szabadon közlekedhessen. Szerintük nem szabad eltitkolni az emberek elől a Zónával kapcsolatos információkat, és az állam nem tekintheti magáénak az itt talált relikviákat, képződményeket.
Háborúban állnak a Duty-val. A stalkerek csatlakozhatnak hozzájuk. Készleteik szűkösek.
Dresscode: full BW-német-flecktarn-pontterep (ki hogyan ismeri) terepminta.
 

BANDITÁK

Egy rablókból és gyilkosokból álló szervezetlen csoport. Vándorló stalkereket fognak el és fosztanak ki. Szinte minden más frakcióval ellenséges viszonyban vannak. Fegyverarzenáljuk javarészt a szovjet korszakból származó fegyverek és egyéb polgári fegyverekből áll. Készleteik nagyon szűkösek.
Dresscode
: Civil ruha, semmilyen mellény ne legyen, helyette szimatszatyor vagy bármi hasonló. Nincs hátizsák, a rabláshoz kötelező a maszk használata /fekete kendő vagy bármi ami elrejti az arcukat!

 

шутеры

Feladatuk, tevékenységi körük:

  • Elsődleges feladatuk a Zónában található lények vadászata
  • A Lonereknek segítenek
  • Nem kutatnak céltalanul
  • Általában a stalker falu körül “ólálkodnak”

 

SCIENTISTS/TUDÓSOK

A Zóna természetét, viselkedését figyelik és kutatják. A stalkerek jó üzleteket tudnak velük kötni, ugyanis örömmel vásárolnak tőlük relikviákat mindenféle külön közvetítő nélkül is. Mobil laborjuk Yantarban található.
Dresscode: A fehér színű orvosi köpeny, alatta civil ruházat.

 

MONOLITH

A stalkerek egy rejtélyes, ismeretlen frakciója. Egy földön kívülről származó kristály létezésében, a Monolitban (más néven Wish Granter) hisznek. A legtöbb stalker megveti és elmebetegnek tekinti a csoport tagjait, akik minden tőlük telhető módon megpróbálják megakadályozni a bejutást a Zóna központjába, ahol állítólag a Monolit megtalálható, ugyanis attól tartanak, hogy a stalkereknek rossz szándékaik vannak a kristállyal kapcsolatban. Minden más frakcióval ellenségesen viselkednek. Felszerelésüknek köszönhetően jóval többet bírnak mint az emberek.
Dresscode: exoskeleton, sisak, maszk (gázmaszk)

 

SNORK/VÉRSZOPÓ/EGYÉB LÉNYEK-SZÖRNYEK

Ezek a lények minden élőlényre rátámadnak, amit csak meglátnak.
Elég, ha megérintenek bárkit, már azzal is súlyos sérüléseket okoznak. Egy-egy találattól nem biztos hogy elfekszenek.
Dresscode: Ha nem tudod, akkor ne ide jelentkezz. (Ha mindenképpen szeretnéd kipróbálni, azt e-mailben jelezd a szervezők felé: stalker.as300@gmail.com)

(Kérünk mindenkit, hogy ha összeállította felszerelését, ruházatát, e-mailben küldjön egy képet magáról a stalker.as300@gmail.com e-mail címre! Ne a játékon érjen meglepetés hogy nem megfelelő a viseleted!)

FŐBB KARAKTEREK A ZÓNÁBAN

SIDOROVICH

A kormány megbízottja. Egy vérbeli szemétláda, aki pokolian jó üzletember. Nem szereti a markából kiadni a pénzt, azonban ha sikerül megbízást szerezned tőle, vagy megfelelő portékát eladásra kínálni neki, nagy pénzeket hajlandó áldozni. A vodka elengedhetetlen részét képezi a tárgyalásainak. Emellett tárgyalásokat folytat a katonaság és a szolgálat között, segíti a tudósok munkáját. A Zóna egész felügyelete az ő fennhatósága alatt van. Nem árt jóban lenni vele, kedveli az egyenes beszédet és a tiszteletteljes kommunikációt.

 

VITALY és VLADIMIR FEDOSEYEV

Sidorovich testőrei, az ikrek. Jobb elkerülni őket, belekötnek még az élő fába is. Ha egy mód van rá a közelükben ne csapj a közelükben balhét, mert egy szempillantás alatt véget vetnek az életednek. Néha egy kis vodkával vagy napraforgómaggal megszelídíthetőek, mindenestre légy nagyon tisztelettudó velük. Akár még Sidorovichal való üzletkötésedet is megakadályozhatják. Azonban ha jó passzban kapod el őket, akár még küldetéseket is kaphatsz tőlük.

 

BARKEEP

A Zóna kocsmárosa. Általában higgadt természetű, bárkit szívesen lát, akár alkudozni is lehet vele, azonban elvágja a torkodat ha megpróbálod átverni. Rengeteget tud a Zónáról, a Zóna titkairól. Szeret történeteket mesélni a Zónáról, a Zóna lényeiről. Remekül főz, vodkát bármikor szívesen vásárol, igaz van hogy a túlzott vodkafogyasztás beleszól a főzőtudományába… Kisebb-nagyobb küldetéseket kaphatsz tőle, egész szép summákat fizet érte.

 

KARDÁN

A szerelő. Mindent képes megjavítani ami egy kicsit hasonlít egy fegyverre, és bármiből képes fegyvert csinálni. Minden összegyűjtött alkatrészt és kacatot megvásárol a Zónában lévőktől. Imádja a vodkát, vodkáért cserébe szinte bármit megtesz. Azonban az ideje 60%-ában részeg, a másik 40%-ában pedig alszik. Mindenféle fegyvert árusít, így tőle lehet majd fegyvert venni ha már elég pénzt (vagy vodkát) gyűjtöttél össze rá.

 

BAGOLY

A Zóna mindenese. Talicskájával fütyörészve járja a Zónát. Nála szinte mindent lehet kapni, igazi kis bazáros. Minden frakcióval jó viszonyt ápol. Kisebb-nagyobb küldetéseket is kaphatsz olykor-olykor tőle.

 

DOKTORNŐ

Svetlana a Zóna hivatalos orvosa, Sidorovichal együtt érkezett a Zónába. Megbízható módszereivel, célzottan tud minden fajta sérülést vagy betegséget gyógyítani. Összedolgozik a tudósokkal, és bárkivel aki segíteni akarja munkáját. Kisebb-nagyobb küldetéseket kaphatsz tőle. Feltételezései szerint a Zóna tele van gyógyszerekkel, eszközökkel a gyógyításhoz, csupán fel kell őket kutatni.

Gyakran besegít Sidorovich papírmunkáiba is. Nem dolgozik ingyen és rendkívül hangulatember

 

SÁMÁN

Rendkívül jól ismeri a Zónát, rengeteg információt szerezhetsz tőle. Állítólag minden sérülésből ki tud gyógyítani nagyon rövid idő alatt. Gyógynövények, kövek, fák kérgei, snork maradványok, emberi maradványok, minden érdekli ami élt és mozgott, azt állítja hogy ezekből kotyvasztja főzeteit, krémjeit, gyógyszereit. Szórakoztató karakter, néha a stalkerek szeretnek mellécsapódni. Természetesen nem gyógyít ingyen, de kisebb-nagyobb küldetésekre tőle is lehet számítani.

 

TUDÓSOK

Folyamatos kísérletek folytatnak embereken, gyógyszereket fejlesztenek, azonban legfontosabb kutatások a biológiai mutációk felderítése, megállítása, visszafordítása vagy fokozása. Alapszintű elsősegélyben tudnak részesíteni, természetesen pénzért, de jobban szeretnek olyan üzletek kötni amelyben nagyobb hasznuk van: mutáns állatok, rovarok, emberek begyűjtéséért rengeteg pénzt fizetnek.

 

GYIGTYARJOV ŐRNAGY

Ex-stalker, Ukrán Nemzetbiztonsági hivatal ügynöke. A hivatal küldi be a Zónába, hogy bizonyos rejtélyes eltűnések után kutasson. Jó kapcsolatot ápol a katonasággal és a szolgálattal is, a stalkereknek kisebb-nagyobb küldetéseket ad. Azonban vigyázni kell vele, rendkívül gyanakvó és bizalmatlan. Kiismerhetetlennek tűnik, ám aki megbízhatóan teljesít nála, azzal nem hálátlan.

 

PRÓFÉTA  SHORIA

A Monolith frakció testi lelki vezetőjének nevezi magát. Vajon mi mindenre képes, hogy megőrizze ,,Szent földje ártatlanságát”?

 

NITRO

Egy műszaki zseni, igazi fegyvermester. Éjjel-nappal a Zónát járja, nagyon ritkán látni huzamosabb ideig egy helyben. Stalkerek csapódnak mellé, küldetéseket ad ki. Becsületes ember, mindenkivel jó viszonyt ápol, kivéve Kardánnal. Riválisoknak tekintik egymást, ezért ha lehet elkerüli őt, meg Kardán által összerakott vagy javított fegyvereket.

 

KATONASÁG PARANCSNOKA

Talán az egyik legkorruptabb ember az a Zónában. Hangulatember, ha jó kedve van mázlid van, ha nincsen akkor mindegy mit csinálsz, esetleg rengeteg pénzért cserébe nem vesz el tőled mindent, és nem zár fogdába. Nem sok küldetésre számíthatsz tőle, inkább a pénzedre utazik, mint hogy ő fizessen bármiért is.